גמרא

לימוד הגמרא והתושב"ע הם המקצועות המרכזיים בישיבה הן מבחינת חשיבותם והן מבחינת מספר השעות המוקדשות להם.

הלימוד מתחלק ללימוד עיוני בבוקר וללימוד בקיאותי בסדר ערב.
בכל שכבה פועלת קבוצה של תלמידים בעלי שאיפות גבוהות בלימוד- קבוצת "בית-מדרש". בקבוצה זו התלמיד נוטל את האחריות על הלמידה, דבר המתבטא בשעות רבות של לימוד עצמי בחברותות בבית המדרש.

כל תלמידי הישיבה ניגשים במקצוע זה לבגרות ברמה של 5 יח"ל.

 
Close

מחשבת ישראל

במחשבת ישראל נעסוק בבניין האישיות דרך עיסוק בסוגיות בנושאי אמונה של הוגי דעות יהודיים מרכזיים. אנו לומדים את יחידת "אמונה וגאולה" 
בסוף השנה ניגש לבחינת בגרות בהיקף של יחידה אחת המצטרפת ליחידת הלימוד בספרות בה נבחנו התלמידים שנה שעברה.

 

Close

אזרחות

בלימודי האזרחות אנו דנים בערכי יסוד של מדינת ישראל מחוייבות האזרח כלפיה כמועיל, יוצר ושומר חוק. כמו כן הבנת המפה הפוליטית הארצית ועולמית, חוקי יסוד, ממשל תקין והבנת המציאות החברתית והפוליטית במדינת ישראל. בלימודי אזרחות אנו נותנים כלים לתלמיד להבין את המציאות הכללית במדינה ועיצוב השקפת עולמו ביחס אליה.
מקצוע האזרחות הוא מקצוע חובה בתעודת הבגרות ובלעדיו אין זכאות
Close

הבעה ולשון עברית

 
המקצוע 'הבעה ולשון עברית' נלמד בישיבה החל מכיתה ז' ועד כיתה יא'.
בכיתה ז' העיסוק הוא יותר בהבנת הנקרא והבעה בכתב, והחל מכיתה ח' אנו משלבים את הוראת ההבנה, ההבעה והלשון – וכורכים את שלושת התחומים זה בזה.
החל מכיתה ז' התש"ע הוכנסה תכנית שלהב"ת, תכנית המשלבת עקרונות של הבנת נקרא והבעה בתחומי לימוד שונים. מורים ממקצועות שונים שולבו בשפה הבית ספרית, וכולם התגייסו לטפל בתחומים אלו – כל אחד בתחום הדעת שלו.
בכיתה ח' אנו מקדישים 50% מהשעות להבנה והבעה, ואת השאר להוראת הבניינים.
החל מכיתה ט' אנו מתכווננים לעבר תכנים של שימוש בשפה באופן מעשי, אשר על כן אנו עוסקים בתורת הצורות ובתחביר כפי שתחומים אלו מגיעים לידי ביטוי בטקסט. כך סוגר התלמיד מעגל בין עקרונות לשוניים הנלמדים באופן מופשט, ערטילאי, לבין אותם עקרונות המיושמים בטקסט.
בכיתה י' הלימודים מיועדים לכיוון בגרות בלשון, הבנה והבעה – חלק א'. כל תלמידי השכבה ניגשים לבחינת הבגרות הראשונה בלשון, לאחר שעסקו בתחומי הלשון – צורות, תחביר, מילון, סמנטיקה – באופן ספירלי – תוך כדי עיסוק בהבנת הנקרא ובהבעה.
ובכיתה יא' – מגיע השלב השני – הבנה, הבעה ולשון – חלק ב'. במבחן זה נבחן התלמיד בהבנת טקסט ארוך המכיל בתוכו מידע על כוונת הכותב, מבנה הטקסט, לשון הטקסט והרעיונות המרכזיים בו. כמו כן במבחן זה נבחן התלמיד ביכולתו לכתוב מאמר בן 500 מילה לערך, מאמר רציני, מקיף, מגלה ידע העולם ונכתב בשפה קולחת ורהוטה. ושוב באופן ספירלי, מגיע התלמיד להיבחן בתורת הצורות ובתחביר – ברמה הגבוהה ביותר בבית ספר תיכון.
Close

הסטוריה

לימודי ההיסטוריה בישיבה מהווים נדבך חשוב ביותר בבניין זהותו הלאומית והערכית של התלמיד. במהלך הלמידה המתחילה מכיתה ז' ונמשכת עד לכיתה י"א נחשף התלמיד לאירועים מכוננים בהיסטוריה הכללית ובתולדות העם היהודי. כאשר הדיונים המתקיימים בכיתה מציגים את מורכבותם, משמעותם הערכית, השפעתם וכו' של אותם האירועים. במהלך הלמידה רוכש התלמיד מיומנויות רבות ומגוונות של: סיכום, טיעון, קריאת מפה, ניתוח טקסט, ניתוח מקור חזותי  ועוד.

בכיתה י"א ניגשים התלמידים למבחן בגרות של 2 יח"ל המסכם את החומר הנלמד בכיתות י'-י"א. זאת בנוסף לשתי עבודות שעל התלמיד להגיש, האחת- בכיתה י' בנושא: העליות הראשונות, והשנייה- בכיתה י"א בנושא: שואה ותקומה. המעוניינים להעמיק בחקר ההיסטוריה ניגשים בכיתה י"ב לעוד שלוש יחידות המורכבות ממבחן ועבודת חקר בנושא היסטורי. 

Close

מדעים

מעניין אותך???

לימודי מדעים הם תחום המתחדש מידי יום ובגלל זה גם מעניין. הההמצאות, המחקר, והשינויים המתרחשים כל יום בעולמנו , משפרות את חיינו ופותחות לנו חריץ קטן לעולם גדול ורחב.בשיעורי מדעים אנו נוגעים בתחומים רבים - חקר, גוף האדם, פיזיקה, חקלאות, כימיה.

בישיבה ישנה מעבדה מפותחת עם מיכשור מתקדם. צוות המעבדה מלווה את לימודי המדעים וכן שתי כתות בהן מתקיימים לימודי מעבדה המאובזרות במחשבים העומדים לרשותנו.

 

 

 

Close

תנ"ך

תנ"ך – מסר ישן מעולם עתיק, שאין צעיר, רענן ומעודכן יותר ממנו.

מקצוע התנ"ך בישיבת חיספין נחשב כמקצוע מוביל הזוכה למשאבים רבים ותשומת לב מיוחדת. במסגרת השיעורים אנו משתדלים להקנות לתלמידים את ההכרה שכל הכתוב בתורה משמעותי לחיינו כפרטים, כחברה וכעם. הבנה זו מקבלת משנה תוקף בדור החי בארצו בתקופת הגאולה, בה זכינו שהתאפשר לנו ליישם את הכתוב בתורה בכל מרחבי החיים, וכן לחיות בחבלי ארץ בהם הילכו גדולי האומה הנזכרים בתנ"ך, שופטים מלכים ונביאים.

הישיבה מדרבנת את תלמידיה ללמוד תנ"ך במסלול מוגבר של 5 יח"ל, יחד עם זה אנו  קשובים ליכולות של התלמידים ולצרכים נוספים שיש להם ויש אפשרות לחלק קטן מהם ללמוד במסלול תנ"ך לקראת 3 יח"ל.

אנו מדגישים בישיבה שלימוד התנ"ך הוא לא אמצעי להצלחה בבחינת הבגרות, אלא בחינת הבגרות היא כלי שרת ואמצעי המדרבן ללמוד תנ"ך. עצם הלימוד הוא הדבר החשוב והמרכזי. אחת ההשלכות של תפיסה עקרונית זו, שאנו מבקשים מתלמידינו לעמוד באתגרים, ולגלות ידע והבנה בתנ"ך, מעבר למה שדורשת בחינת הבגרות.

עומד לנגד עינינו מה המטען הרוחני והערכי אותו יישא בוגר הישיבה בתרמילו כאשר הוא יצא מהישיבה, וכיצד מטען זה יסייע לו להתמודד באתגרים מולם יעמוד בהמשך חייו. אנו שואפים לגדל בוגר המכיר חלקים נרחבים בתנ"ך, יודע להתמודד ברמה סבירה בכוחות עצמו עם הכתוב במקרא ורואה בתנ"ך מקור השראה לחייו.

מתוך תפיסה זו בנינו בישיבה מסלול יחודי של לימוד תנ"ך המתחיל כבר מכיתה ט' – תוכנית להב"ה. תוכנית זו - הנלמדת בבית המדרש - מקבילה למסלול הרגיל הנלמד בכיתה, וכל תלמיד יכול לבחור איזה מסלול קרוב יותר לליבו. תנאי הקבלה לתוכנית להב"ה הם לא הישגים לימודיים, אלא יכולת התמדה ולקיחת אחריות אישית, וכן רצון בסיסי ללמוד מתוך הבנה שעצם הלימוד הוא ערך. בתוכנית להב"ה עיקר הלימוד הוא באופן עצמאי בחברותות תוך הנחיה צמודה של צוות המורים. בתוכנית זו התלמיד קונה באופן יותר משמעותי כלים ללמידה עצמית, הוא מעורב הרבה יותר בתהליך הלימוד, ומתוך כך הוא זוכה ל"קניין תורה" באופן מלא יותר.

בשנים האחרונות הביקוש ללמוד בתוכנית להב"ה גדל והולך, למרות שמדובר במסלול התנדבותי מאתגר, הדורש מהתלמידים מאמץ גדול מזה הנדרש בדרך כלל בכיתה רגילה. אמנם מדובר בלימוד שהוא בעיקרו עצמאי, אך ההישגים של קבוצה זו לא נופלים מציוני התלמידים בקבוצות האחרות.

בשל הרצון לבנות תלמיד בעל ידע רחב בתנ"ך בנינו בכיתות ט', י' תוכנית בקיאות, בה התלמידים לומדים בכל אחת משתי שנים אלה כמעט את כל נביאים ראשונים. בסיום השנה מתקיים חידון תנ"ך גדול המסכם את כל הנלמד במשך השנה.

בישיבה מתקיימים גם סיורי תנ"ך, שמטרתם ליצור חיבור עמוק בין סיפורי התנ"ך לבין הנופים הארץ ישראליים בהם התרחשו האירועים עליהם למד התלמיד בכיתה.

 

Close

מדעי המחשב

 
מגמת מחשבים בישיבה מקנה מיומנות תכנות בשפות הקיימות היום בשוק העבודה (C# ,ASPX).
לבוגר המגמה מוקנית ההכשרה לכתוב תכניות ולפתח יישומים בסביבת פיתוח (IDE) מהדור הרביעי.
נושאי המגמה כוללים: משתנים, קבועים, לולאות ותנאים, פונקציות ורקורסיה, מחלקות, עיבוד קלט/פלט ועוד.
המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולת חשיבה מתמטית מופשטת (4-5 יח"ל במתמטיקה), כוללת תרגול רב, וקשר רציף עם צוות הוראה, בדוא"ל ובמפגשים ישירים.
מבנה היחידות:
2 יח': תכנות בסיסי
1 יח': פרוייקט פיתוח בסביבת אינטרנט ASPX
2 יח': עיצוב תכנה, אנליזה, מבנה נתונים.
 
דגש: תשומת לב רבה ניתנת במגמה לתהליכי חשיבה ופירוק של בעיות מורכבות לבעיות פשוטות.
 
Close

פיזיקה

הפיזיקה היא מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה, ולכן הינה המפתח להבנת העולם בו אנחנו חיים. לימודי הפיזיקה פותחים בפנינו עולם נפלא ומרתק, עולם שלא הכרנו – העולם שלנו...
מדוע השמיים כחולים? איך נופלים גופים? כיצד זורחת השמש? מהי פצצת אטום? כיצד פועלים "סיבים אופטיים"? מה בין גלי האור, לקרינת
X? תופעות אלו ורבות אחרות ניתנות להסבר בעזרת חוקי הפיזיקה.
נושאי לימוד עיקריים:
מכניקה ( 1.5 יחידות) – חוקי התנועה, בליסטיקה, אנרגיה, כוח הגרוויטציה, תנועת לוויינים ועוד.
קרינה וחומר (1 יחידה) – חקר האור, חקר מבנה החומר, מבוא לפיזיקה גרעינית ולתורת הקוונטים, ועוד.
אלקטרומגנטיות (1.5 יחידות) – אלקטרוסטטיקה, הזרם החשמלי, מגנטיות, השראה אלקטרומגנטיות.
מעבדות (1 יחידה) – בכל הנושאים הללו
תהליך הלמידה שלנו הוא תהליך מרתק ומאתגר, השואף להקנות לתלמיד מיומנות חשיבה ולמידה מדעית, ולהגיע בסופו של דבר להישגים גבוהים בבחינת הבגרות ב5 יחידות (ממוצע 90). בלמידה משולבים גם סיורים וביקורים במוזיאונים למדע, אוניברסיטאות ומכוני מדע.
דרישות המגמה: 5 יחידות מתמטיקה, רצינות ונכונות להשקעה.
 בהצלחה
 
Close

כלכלה

במגמת כלכלה וניהול נלמד מגוון נושאים הקשורים לעולם הניהול הארגוני ומנהל העסקים.
במסגרת הלימודים נצא לסיורים במקומות בעלי חשיבות כלכלית כמו בנק ישראל, הבורסה לני"ע, מפעלים מובילים וארגונים מתחומים שונים, ונכיר מושגים בסיסיים מעולם הכלכלה כמו היצע, ביקוש, אינפלציה, פיחות, מדד, תלטק וכו'. המגמה מיועדת לכל מי שרואה את עצמו מתקדם לתפקידי ניהול בארגון בו הוא עתיד לעבוד וכמובן לכל מי שמתעניין.. להתראות במגמה
Close

הלכה

בחרנו ארבעה נושאים מרכזיים שאותם ילמד כל תלמיד בארבע שנותיו בישיבה. הנושא השנה הוא תפילה והוא מועבר ע"י כל ר"מ בכיתתו.
Close

אמונה

 
כל יום לימודים בישיבה נפתח בשיעור אמונה כיתתי עם הר"מ. שיעור זה הוא הפגישה העיקרית של הר"מ עם כיתתו ומכוון לבנין אישי של התלמיד.
 שיעורי האמונה מתחלקים לנושא הישיבתי ולשיעורים כיתתים. 
בכל חודש בוחרים הר"מים נושא באמונה, לומדים אותו יחדיו בהנחיית הרב תמיר גרנות ומעבירים אותו בכתה.

השנה , תשע"א, עסקנו בנושאים הבאים : תשובה, תפילה, ומידות. כמו כן ישנם שיעורים כיתתיים העוסקים בשאלות שמעלים התלמידים, בארועים שקרו במחזור ובאקטואליה.
 
Close

מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, אחד מגדולי המתמטיקאים בכל הזמנים. מתמטיקה היא אומנות המחשבה הטהורה שאינה מושפעת מתפיסות עולם, דעות ושינויים במציאות. היא שזורה בחיינו, בגלוי וגם מאחורי הקלעים.

כאן בישיבת חיספין מושקעים מאמצים רבים בקידום ההשכלה המתמטית. כ-95% מהתלמידים מסיימים בהצלחה את בחינת הבגרות, רובם ברמת 4-5 יחידות. הישגי התלמידים בכל אחת מרמות הלימוד טובים וגבוהים משמעותית מהממוצע הארצי בזכות המוטיבציה והרצינות הניכרות לעין.

Close

אנגלית

לידיעת השפה האנגלית ישנה חשיבות רבה ויתרון בשוק העבודה, באקדמיה, בקשרי חוץ ועוד.

אצלנו מעודדים את התלמידים לגשת לרמה של 4 או 5 יח"ל.  

התלמידים מקבלים סיוע רב מהמורים, שיעורי עזר ושעות פרטניות שיסייעו ברכישת השפה, אוצר מילים ובסופו של דבר להצליח בבחינת הבגרות.

ישנו דגש רב בלימודי האנגלית לכללי הדקדוק והדיבור הנכון. שיח ודיבור נכון וקולח - ירתק את השומע. 

המטרה רכישת שפה חשובה בשוק העולמי ובכלל.

 

Close

חינוך גופני

חינוך גופני - כשמו כן הוא. לחנך אותנו ואת גופנו לפעילות גופנית שמשמעותה - בריאות. "נפש בריאה בגוף בריא" זו לא רק ססמה אלא התוויית דרך. פעילות גופנית מעניקה לתלמידים דרך חיים - על אף היותנו יושבים רוב היום ללימודים וכו', צריך להקדיש זמן לכושר הגופני.

במסגרת שיעורי חינוך גופני בישיבה מחוייב כל תלמיד בנוכחות בשיעורים והשתתפות פעילה. לצד הדגש שאנו שמים על כושר גופני, מתקיימים גם משחקי כדור ומחבט.

התלמידים ניגשים ליחידה פנימית בחינוך גופני. יחידה זו הינה יחידת חובה ובלעדיה לא ניתן להפיק תעודת בגרות.

Close

מגמות

מדעי הסביבה – חושבים ירוק מגיעים רחוק!

רקע למגמה:
מגמת מדעי הסביבה מגמה חדשה בישיבה התיכונית חיספין. תחום מדעי הסביבה עוסק בעניינים הבוערים ביותר על סדר היום הסביבתי בעולם בכלל ובישראל בפרט. קצב הפיתוח בישראל גבוה בהשוואה לארצות העולם המערבי, והשפעת האדם על הסביבה ניכרת בנוף של הארץ. בשנים האחרונות נוספו עוד ועוד עדויות לכך שהשפעת האדם על הסביבה פוגעת ברווחת האדם, בבריאות ובכלכלה.
 
על סדר היום עולה שאלה חשובה ביותר: איך ניתן מצד אחד לענות על צרכי הביקוש של האוכלוסיה ההולכת וגדלה לקיים אורח חיים מתקדם, ומאידך לשמור על בריאות המערכות האקולוגיות התומכות ברווחת האדם. מגמת מדעי הסביבה עוסקת בקונפליקט שבין הפיתוח לשמירת הסביבה, ובלימוד עקרונות יצירתיים לפתרון הקונפליקט.
התכנים הלימודיים של מגמת מדעי הסביבה עוסקים:
v     הבנת המורכבות של המערכות האקולוגיות התומכות ברווחת החיים של האדם.
v     השפעת האדם על המערכות האקולוגיות
v     לימוד עקרונות של פיתוח בר-קיימא, קרי פיתוח מושכל, השומר על המשאבים למען הדורות הבאים.

מבנה המגמה והתכנים לכתות יא-יב.

המגמה מורכבת מ- 5 יחידות לימוד.

כתה י"א:

הגשה לבגרות של שתי יחידות לימוד בנושא לימוד מושגים ועקרונות, והגשת פרויקט סדנה סביבתית כיחידה נוספת.

כתה י"ב:

הגשה ליחידת לימוד מעמיקה בנושאי סביבה נבחרים, והגשת פרויקט מדעי "אקוטופ" כיחידה נוספת.

מאפייני הלמידה:

מגמת מדעי הסביבה משלבת עיבוד מידע מתחומי מדע שונים, וביניהם: אקולוגיה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, כלכלה וסוציולוגיה. יתרונות המגמה נובעים מגיוון התכנים הנלמדים בה, ומכך שכל תלמיד יכול להתחבר לתחומי עניין שונים. כאן המקום לציין, שמגמת מדעי הסביבה מכוונת לרמת חשיבה גבוהה, והצלחת הלמידה מצריכה השקעה יתרה, מעבר לשעות הלימוד בכתה.  
מצגת לימודי הסביבה


מגמת מחשבים:
מגמת מחשבים בישיבה מקנה מיומנות תכנות בשפות הקיימות היום בשוק העבודה (C# ,ASPX).
לבוגר המגמה מוקנית ההכשרה לכתוב תכניות ולפתח יישומים בסביבת פיתוח (IDE) מהדור הרביעי.
נושאי המגמה כוללים: משתנים, קבועים, לולאות ותנאים, פונקציות ורקורסיה, מחלקות, עיבוד קלט/פלט ועוד.
המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולת חשיבה מתמטית מופשטת (4-5 יח"ל במתמטיקה), כוללת תרגול רב, וקשר רציף עם צוות הוראה, בדוא"ל ובמפגשים ישירים.
מבנה היחידות:
2 יח': תכנות בסיסי
1 יח': פרוייקט פיתוח בסביבת אינטרנט ASPX
2 יח': עיצוב תכנה, אנליזה, מבנה נתונים.
 דגש: תשומת לב רבה ניתנת במגמה לתהליכי חשיבה ופירוק של בעיות מורכבות לבעיות פשוטות.
מצגת מגמת מחשבים

מגמת ביולוגיה - להבין ולחוש את הסביבה בסביבה:
למה ביולוגיה?
מקצוע מגוון ומרתק, מפתח חשיבה ביקורתית מדעית. הביולוגיה נוגעת לחיים ומהווה בסיס ללימודי המשך במקצועות כמו רפואה, כימיה, הנדסה ביו-    רפואית, רוקחות, וטרינריה, חקלאות, ביוטכנולוגיה, הנדסה גנטית, ועוד... מגוון רחב של נושאי לימוד: התא, גוף האדם, אגולוגיה, מיקרוביולוגיה, תיקשורת וויסות ותיאום, תורשה, אבולוציה, בוטניקה, התנהגות בעלי חיים ועוד...
יעדים בלימוד הביולוגיה:
-  הקניית ידע: הכרה והבנה של עובדות, תופעות, תהליכים, עקרונות ורעיונות מרכזיים בביולוגיה..
-  פיתוח עמדות: טיפוח מודעות וחשיבה על היבטים ערכיים הקשורים למדע, לאדם וחברה.
-  פיתוח כשרים בלמידה ובחשיבה מדעית ורכישת מיומניות בחקר, במעבדה ובשדה.
דרך הלימוד במגמה:  חווייתי – התנסותי במעבדה ובשדה.    חקר – בעבודות ובניתוח טקסטים
 חומר הלימוד:
כיתה י"א:    גוף האדם – הכרת המערכות השונות ודרכי פעולתן,   התא – מבנה, תהליכים והתפתחות, 
אקולוגיה – מערכות היחסים בטבע.
כיתה י"ב:   נושא בחירה מורחב (רבייה, מערכות תקשורת..),  ניתוח מחקר מדעי, עבודה במעבדה,
עבודת חקר (התחלת עבודה בכיתה י"א).
 הדרישות במגמה:   רצינות והשקעה לאורך שנת הלימודים,  ביצוע מטלות בזמן. הגעה בשמחה לשיעור
מצגת על מגמת ביולוגיה

פיזיקה:
הפיזיקה היא מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה, ולכן הינה המפתח להבנת העולם בו אנחנו חיים. לימודי הפיזיקה פותחים בפנינו עולם נפלא ומרתק, עולם שלא הכרנו – העולם שלנו...
מדוע השמיים כחולים? איך נופלים גופים? כיצד זורחת השמש? מהי פצצת אטום? כיצד פועלים "סיבים אופטיים"? מה בין גלי האור, לקרינת X? תופעות אלו ורבות אחרות ניתנות להסבר בעזרת חוקי הפיזיקה.
נושאי לימוד עיקריים:
מכניקה ( 1.5 יחידות) – חוקי התנועה, בליסטיקה, אנרגיה, כוח הגרוויטציה, תנועת לוויינים ועוד.
קרינה וחומר (1 יחידה) – חקר האור, חקר מבנה החומר, מבוא לפיזיקה גרעינית ולתורת הקוונטים, ועוד.
אלקטרומגנטיות (1.5 יחידות) – אלקטרוסטטיקה, הזרם החשמלי, מגנטיות, השראה אלקטרומגנטיות.
מעבדות (1 יחידה) – בכל הנושאים הללו
תהליך הלמידה שלנו הוא תהליך מרתק ומאתגר, השואף להקנות לתלמיד מיומנות חשיבה ולמידה מדעית, ולהגיע בסופו של דבר להישגים גבוהים בבחינת הבגרות ב5 יחידות (ממוצע 90). בלמידה משולבים גם סיורים וביקורים במוזיאונים למדע, אוניברסיטאות ומכוני מדע.
דרישות המגמה: 5 יחידות מתמטיקה, רצינות ונכונות להשקעה
מצגת מגמת פיזיקה

 

מגמת חקלאות - תחום בעלי חייים:

התמחות המגמה בגידול סוסים. מגמה זאת  מאפשרת להגיע לחמש יחידות בגרות, מלמדת את יסודות החקלאות בארץ, בעיקר בתחום גידול  בעלי החיים, הביולוגיה של מערכת העיכול, סוגי מזונות, וויסות חום גוף, מחלות, איכות סביבה וכד'.

במקביל לומדים כיצד לתחזק אורוות סוסים, זהו תחום ההתמחות. לומדים  לטפל בסוס, לרכוב על סוס,  לזהות התנהגות סוסים, מחלות, וכיו"ב.

הבגרות מורכבת משלושה מבחנים, אחד מהם מעשי, אחד בתחום ההתמחות בסוסים ואחד בחקלאות כללית.

יתרון המגמה:

א. מרתקת, מעניינת ומאתגרת.

ב. הלימוד נעשה בצורה חוויתית.

ג. התשובות לשאלות במבחן בגרות  ממוקדות.

ד. הלימוד מתבצע בחוות הסוסים.

Close

accessibility