29/05/2016 מדעי הסביבה – חושבים ירוק מגיעים רחוק!

מגמת מדעי הסביבה מגמה חדשה בישיבה התיכונית חיספין. תחום מדעי הסביבה עוסק בעניינים הבוערים ביותר על סדר היום הסביבתי בעולם בכלל ובישראל בפרט. קצב הפיתוח בישראל גבוה בהשוואה לארצות העולם המערבי, והשפעת האדם על הסביבה ניכרת בנוף של הארץ. בשנים האחרונות נוספו עוד ועוד עדויות לכך שהשפעת האדם על הסביבה פוגעת ברווחת האדם, בבריאות ובכלכלה.

 
על סדר היום עולה שאלה חשובה ביותר: איך ניתן מצד אחד לענות על צרכי הביקוש של האוכלוסיה ההולכת וגדלה לקיים אורח חיים מתקדם, ומאידך לשמור על בריאות המערכות האקולוגיות התומכות ברווחת האדם. מגמת מדעי הסביבה עוסקת בקונפליקט שבין הפיתוח לשמירת הסביבה, ובלימוד עקרונות יצירתיים לפתרון הקונפליקט.
התכנים הלימודיים של מגמת מדעי הסביבה עוסקים:
v     הבנת המורכבות של המערכות האקולוגיות התומכות ברווחת החיים של האדם.
v     השפעת האדם על המערכות האקולוגיות
v     לימוד עקרונות של פיתוח בר-קיימא, קרי פיתוח מושכל, השומר על המשאבים למען הדורות הבאים.

מבנה המגמה והתכנים לכתות יא-יב.

המגמה מורכבת מ- 5 יחידות לימוד.

כתה י"א:

הגשה לבגרות של שתי יחידות לימוד בנושא לימוד מושגים ועקרונות, והגשת פרויקט סדנה סביבתית כיחידה נוספת.

כתה י"ב:

הגשה ליחידת לימוד מעמיקה בנושאי סביבה נבחרים, והגשת פרויקט מדעי "אקוטופ" כיחידה נוספת + הגשת פרוייקט סדנה סביבתית - גם היא יחידה נוספת.

מאפייני הלמידה: מגמת מדעי הסביבה משלבת עיבוד מידע מתחומי מדע שונים, וביניהם: אקולוגיה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, כלכלה וסוציולוגיה. יתרונות המגמה נובעים מגיוון התכנים הנלמדים בה, ומכך שכל תלמיד יכול להתחבר לתחומי עניין שונים. כאן המקום לציין, שמגמת מדעי הסביבה מכוונת לרמת חשיבה גבוהה, והצלחת הלמידה מצריכה השקעה יתרה, מעבר לשעות הלימוד בכתה.  

מצגת - על מגמת לימודי הסביבה

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 מחשבים - לצלול לעתיד

מגמת מחשבים בישיבה מקנה מיומנות תכנות בשפות הקיימות היום בשוק העבודה : JSP, JAVA. לבוגר המגמה מוקנית ההכשרה לכתוב תכניות ולפתח יישומים בסביבת פיתוח (IDE) מהדור הרביעי.
נושאי המגמה כוללים: משתנים, קבועים, לולאות ותנאים, פונקציות ורקורסיה, מחלקות, עיבוד קלט/פלט ועוד.
המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולת חשיבה מתמטית מופשטת (4-5 יח"ל במתמטיקה), כוללת תרגול רב, וקשר רציף עם צוות הוראה, בדוא"ל ובמפגשים ישירים.
מבנה היחידות:
2 יח': תכנות בסיסי
1 יח': פרוייקט פיתוח בסביבת אינטרנט JSP
2 יח': עיצוב תכנה, אנליזה, מבנה נתונים.
 דגש: תשומת לב רבה ניתנת במגמה לתהליכי חשיבה ופירוק של בעיות מורכבות לבעיות פשוטות.
מצגת מגמת מחשבים

 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 ביולוגיה-להבין ולחוש את הסביבה בסביבה

למה ביולוגיה?
מקצוע מגוון ומרתק, מפתח חשיבה ביקורתית מדעית. הביולוגיה נוגעת לחיים ומהווה בסיס ללימודי המשך במקצועות כמו רפואה, כימיה, הנדסה ביו-    רפואית, רוקחות, וטרינריה, חקלאות, ביוטכנולוגיה, הנדסה גנטית, ועוד... מגוון רחב של נושאי לימוד: התא, גוף האדם, אגולוגיה, מיקרוביולוגיה, תיקשורת וויסות ותיאום, תורשה, אבולוציה, בוטניקה, התנהגות בעלי חיים ועוד...
יעדים בלימוד הביולוגיה:
-  הקניית ידע: הכרה והבנה של עובדות, תופעות, תהליכים, עקרונות ורעיונות מרכזיים בביולוגיה..
-  פיתוח עמדות: טיפוח מודעות וחשיבה על היבטים ערכיים הקשורים למדע, לאדם וחברה.
-  פיתוח כשרים בלמידה ובחשיבה מדעית ורכישת מיומניות בחקר, במעבדה ובשדה.
דרך הלימוד במגמה:  חווייתי – התנסותי במעבדה ובשדה.    חקר – בעבודות ובניתוח טקסטים
 חומר הלימוד:
כיתה י"א:    גוף האדם – הכרת המערכות השונות ודרכי פעולתן,   התא – מבנה, תהליכים והתפתחות, 
אקולוגיה – מערכות היחסים בטבע.
כיתה י"ב:   נושא בחירה מורחב (רבייה, מערכות תקשורת..),  ניתוח מחקר מדעי, עבודה במעבדה,
עבודת חקר (התחלת עבודה בכיתה י"א).
 הדרישות במגמה:   רצינות והשקעה לאורך שנת הלימודים,  ביצוע מטלות בזמן. הגעה בשמחה לשיעור
מצגת על מגמת ביולוגיה
 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 פיזיקה - לפגוש עולם מרתק

הפיזיקה היא מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה, ולכן הינה המפתח להבנת העולם בו אנחנו חיים. לימודי הפיזיקה פותחים בפנינו עולם נפלא ומרתק, עולם שלא הכרנו – העולם שלנו...

מדוע השמיים כחולים? איך נופלים גופים? כיצד זורחת השמש? מהי פצצת אטום? כיצד פועלים "סיבים אופטיים"? מה בין גלי האור, לקרינת X? תופעות אלו ורבות אחרות ניתנות להסבר בעזרת חוקי הפיזיקה.

נושאי לימוד עיקריים:

מכניקה וגלים ( 2 יחידות) – חוקי התנועה, בליסטיקה, אנרגיה, כוח הגרביטציה, תנועת לוויינים, אופטיקה וגלים ועוד.

קרינה וחומר (1 יחידה) – חקר האור, חקר מבנה החומר, מבוא לפיזיקה גרעינית ולתורת הקוונטים, ועוד.

אלקטרומגנטיות (1יחידה) – אלקטרוסטטיקה, הזרם החשמלי, מגנטיות, השראה אלקטרומגנטית.

מעבדות (1 יחידה) – בכל הנושאים הללו

תהליך הלמידה שלנו הוא תהליך מרתק ומאתגר, השואף להקנות לתלמיד מיומנות חשיבה ולמידה מדעית, ולהגיע בסופו של דבר להישגים גבוהים בבחינת הבגרות ב-5 יחידות (ממוצע 90). בלמידה משולבים גם סיורים וביקורים במוזיאונים למדע, אוניברסיטאות ומכוני מדע.

דרישות המגמה: 5 יחידות מתמטיקה, רצינות ונכונות להשקעה

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 חקלאות - תחום בעלי חיים - פלאי הבריאה

התמחות המגמה בגידול סוסים. מגמה זאת  מאפשרת להגיע לחמש יחידות בגרות, מלמדת את יסודות החקלאות בארץ, בעיקר בתחום גידול  בעלי החיים, הביולוגיה של מערכת העיכול, סוגי מזונות, וויסות חום גוף, מחלות, איכות סביבה וכד'.

במקביל לומדים כיצד לתחזק אורוות סוסים, זהו תחום ההתמחות. לומדים  לטפל בסוס, לרכוב על סוס,  לזהות התנהגות סוסים, מחלות, וכיו"ב.

הבגרות מורכבת משלושה מבחנים, אחד מהם מעשי, אחד בתחום ההתמחות בסוסים ואחד בחקלאות כללית.

יתרון המגמה:

א. מרתקת, מעניינת ומאתגרת.

ב. הלימוד נעשה בצורה חוויתית.

ג. התשובות לשאלות במבחן בגרות  ממוקדות.

ד. הלימוד מתבצע בחוות הסוסים.

 

 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 ניהול עיסקי - להבין את צבע הכסף

מגמת "ניהול עסקי" מקנה לבוגריה השכלה רחבה בהבנת הארגון, ניהולו ומקומו במשק הכלכלי, תוך דגש על נושאים רלוונטיים לחיי היום יום.

במהלך השנתיים נלמד מגוון נושאים הקשורים לעולם הניהול הארגוני ומנהל העסקים.

במסגרת הלימודים נצא לסיורים במקומות בעלי חשיבות כלכלית ועסקית כמו בנק ישראל, הבורסה לני"ע, מפעלים מובילים וארגונים מתחומים שונים,

נכיר מושגים בסיסיים מעולם הכלכלה כמו היצע, ביקוש, אינפלציה, פיחות, מדד וכו'

נלמד לקרוא דוחות כספיים, להכין מסמכים חשבונאיים ולהבין מה כתוב בתלוש השכר..

נושאי הלימוד :

בכיתה יא –    מבוא לכלכלה (מיקרו, מאקרו, מבנים ותהליכים בארגון)

בכיתה י"ב – יסודות החשבונאות (מסמכים, דוחות פיננסיים, תלוש שכר וכו')

                        תורת הניהול (מנהיגות, תקשורת, שיטות ניהול, קבלת החלטות וכו')

המגמה מיועדת לכל מי שרואה את עצמו מתקדם לתפקידי ניהול בארגון בו הוא עתיד לעבוד וכמובן לכל מי שמתעניין..

להתראות במגמה

 

 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 תיאטרון - כשמציאות ודמיון נפגשים

בשנת תשע"ד הוקמה בישיבה התיכונית חיספין מגמת תיאטרון.

זוהי מגמת התיאטרון היחידה בארץ הפועלת בתוך ישיבה תיכונית.

בהקמת המגמה פתחה הישיבה אפשרות לתלמידיה המעוניינים בכך, לשלב למידה לבגרות עם חוויה פנימית עמוקה וייחודית תוך מתן דגש על מיצוי עצמי ושאיפה למצויינות.

לימודי המגמה משלבים בתוכם לימוד עיוני יסודי ומעמיק בתולדות התיאטרון, מחזאות ומשחק. יחד עם הלימוד העיוני נלמדים מידי שבוע גם שיעורים מעשיים, בהם לומדים את יסודות המשחק, אפיון וכניסה לדמות, פיתוח יצירתיות ועבודת עומק, עיצוב חלל הבמה ועוד.

הלימוד הינו חוויתי ומפגיש את התלמיד, בראש ובראשונה עם נפשו שלו ועם עולם של יצירה והבעה.

במהלך שנות הלימוד, התלמידים נחשפים להצגות שונות, הנבחרות בקפידה ומותאמות לעולמם הרוחני. הצפייה מעשירה את תלמידי המגמה ומאפשרת להם להביט מקרוב על עולם התיאטרון והמשחק.

בכתה י"א נבחנים תלמידי המגמה בבחינת בגרות מעשית על דיאלוגים ומונולוגים אותם מעבדים התלמידים מתוך מחזות שונים ומעלים אותם, כחלק מהבחינה, מול קהל.

בכתה י"ב מפיקים התלמידים הצגה, בהצגה זו על כל תלמיד במגמה להשתתף כשחקן וכן לשמש בתפקיד מעשי נוסף. בכך, הם מביאים לידי ביטוי את עבודתם בתחום המשחק, הבימוי, תאורה, מוזיקה, תפאורה ועוד. הפקה זו, המועלית גם היא בפני קהל מהווה את בחינת הבגרות המעשית השנייה.

נוסף על כך, בכתה י"ב, נבחנים תלמידי המגמה על 3 יחידות עיוניות ובסה"כ במשך שנתיים מסיימים התלמידים 5 יח"ל.

 
(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 ערבית - לשוחח עם השכנים בשפה נוספת

בשנת תשע"ו פתחנו בישיבה מגמת ערבית.

עצם היותנו, מדינה המוקפת ארצות איסלאם, מקנה חשיבות רבה להבין את שפתם. בנוסף, את שכננו - ערביי ישראל.

ידיעת השפה הערבית פותחת צוהר לעולם חדש והבנתו.

אנו לומדים את השפה באוירה נעימה וידידותית.

ידיעת השפה הערבית תאפשר שילוב ביחידות המודיעין המובחרות של צה"ל וביחידות נוספות כמו 8200, מסתערבים, בתקשורת - כמו אהוד יערי, גיא בכור, אהרון ברנע. שב"כ ומוסד - כמו אבי דיכטר ואנשי צללים נוספים, 

כמו כן יש לידיעת השפה הערבית יתרון בתחומי הבניין, תיירות, בריאות הציבור ועוד.

חשוב שנדע את שכנינו.

התלמידים ניגשים ל 5 יח"ל 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

accessibility